Ośrodek Pomocy Społecznej w Wilczycach

27-612 Wilczyce 174, tel. 15 8377226, email: poczta@opswilczyce.pl

Wyjazd rekreacyjno-krajoznawczy do kopalni soli w Wieliczce

b_180_0_16777215_00_images_Projekty_klub_seniora_2018_2018-07-06_dsc03574.jpg6. lipca członkowie Klubu Seniora brali udział w wycieczce do kopalni soli w Wieliczce i do Krakowa.

Przed wejściem do kopalni byliśmy pooddychać solankowym powietrzem w tężni solnej. Wokół upał, a w tężni super orzeźwiające powietrze . W takich warunkach łatwiej było pokonać schody i wejść na taras widokowy, aby z góry popatrzeć na panoramę Wieliczki. Następnie z przewodnikiem weszliśmy do kopalni. Znowu schody, setki schodów, musieliśmy kilka razy zatrzymać się, odsapnąć i dać odpocząć nogom. Część osób w dzieciństwie z wycieczką szkolną było na takiej eskapadzie.

Schodząc w dół rozmawiali o tym, wypytywali przewodnika, który nie tylko super znał kopalnię i różne ciekawostki z nią związane, ale również był dowcipny i co rusz rozśmieszał towarzystwo. Do komunikowania się mieliśmy założone krótkofalówki. Wędrówkę kopalnianymi korytarzami uwieczniliśmy na niżej zamieszczonych zdjęciach. Na powierzchnię wyszliśmy pełni wrażeń, jednak bardzo zmęczeni więc z radością siedliśmy do busa, którym pojechaliśmy pod krakowski Wawel. Przy nabrzeżu cumowały statki zapraszające turystów na przejażdżkę po Wiśle, a my podeszliśmy pod ziejącego ogniem smoka. Część osób pozostała na ławeczkach , a część poszła zwiedzać Wawel. Kraków zachwycił nas pięknem zabytków i wspaniałymi lodami, które w ten upalny dzień miały wyjątkowy smak. Grodzką przeszliśmy do rynku. Mieliśmy zwiedzać i niespodziewany deszcz popsuł nam plany. Pośpiesznie zaopatrzyliśmy się w płaszcze p/deszczowe i ruszyliśmy w poszukiwanie naszego busa. Seniorzy zadeklarowali że muszą wrócić do Krakowa i zwiedzić to w czym przeszkodził deszcz.

gallery1

Jesteś tutaj: Start Klub seniora Wyjazd rekreacyjno-krajoznawczy do kopalni soli w Wieliczce